Kartářka Večernice

Večernice

Osobný kód 304

Kartářka Zdena

Zdena

Osobný kód 165

Archetypológia v praxi

Zásadné myšlienky jednotlivých arkán sú i v našom každodennom živote. Ak ho žijeme zo dňa na deň, bez hlbšieho skúmania a tvorenia, vytvárame takzvaný osud, ktorý nechceme prijať. Čo nám teda bráni zmeniť ho? Strach? Nevedomosť? Lipnutie na neochote niesť za svoj život zodpovednosť?

Archetypológia v praxi

Stačí sa opýtať: Čo mám zmeniť, ako mám dosiahnuť to, čo chcem, aby sa stalo?
Treba veriť vo svoju jedinečnosť a dokonalosť. Ak vás, totiž, stvoril dokonalý Boh – mohli by ste byť nedokonalí!? K rozuzleniu týchto otázok je hĺbka archetypológie a filozofia jednotlivých archetypov asi najrýchlejšia cesta. Naším cieľom na tomto svete je objavovať stránky niektorého pocitu, tvoriť a poznávať. Ak si niečo z tohto nevložíme do zmyslu nášho života – obávam sa, že len vegetujeme, prežívame, ale neplníme nič, čo by sme mohli nazvať životným plánom.

Archetypológia objavuje úskalia našej životnej cesty, pomáha pochopiť klady i nedostatky, učí teda „univerzálnej láske ako tej jemnej hmote, ktorá jediná drží celé Univerzum pohromade“ (W. Lübeck).Avšak najjednoduchšie všetko pochopíte na živom príklade. Poprosila som o dovolenie známu herečku, Juditu Hansman, ktorú si mimoriadne vážim, aby som na jej životných peripetiách mohla reálne ukázať, čo všetko je archetypológia schopná. Judita Hansman sa narodila 23. januára 1967. Aby sme si dokázali vypočítať jej vibračný kód, potrebujeme všetky zvuky, ktorými ju väčšinou oslovujú, teda prezývky, ako Juditka, Juca, Juci, Cuca, Cuci… Keďže som Juditku trochu zaskočila týmto „verejným rozborom“, ktorý je vždy maximálne diskrétny, ani mi nepoložila žiadnu konkrétnu otázku, takže uvediem všetko, čo je možné zistiť našou metódou. Vychádzame z predpokladu, že sme na nejakej zemi predtým žili, niečo sme nestihli dokončiť, niečo zasa chceme objaviť, a tak je dôležité poznať model minulého života. Juditkin je takýto:

Skúmala pocit “kto z koho”

Pravdepodobne žila v dekadentnom Paríži alebo v Londýne. Snažila sa niečo dosiahnuť, ale možno až príliš, a tak sa dostávala do obrovského rozporu sama so sebou, so svojimi citmi a pocitmi. Často musela zaprieť vlastnú dušu, tváriť sa, že je hlúpa, len aby mohla dosiahnuť niečo extravagantné. Strach bol cudzí pojem. Keďže si vážila umenie, múdrosť, pohŕdala nevedomými ľuďmi. Možno oprávnene, aspoň čo sa týkalo pozemského hľadiska; ale isto neprijateľne v rámci Vyššieho princípu. Z toho vyplynul model súčasného života.

Skúmanie citovej voľnosti

V tomto živote si zrejme všíma konanie iných ľudí na základe vlastného rebríčka hodnôt. Pozor však, aby sa nezamotala do neriešiteľného kolesa toho, čo je dobré a čo dobré nie je; ale môže to byť aj tak, že bude prehnane uprednostňovať “ľudské práva” i takých ľudí, ktorým to bude jedno. Môže ísť aj o prehnané presadzovanie vlastných zámerov a vlastných názorov pred názormi či zámermi okolia… možností je skutočne veľa… a preto vždy treba načúvať svojej intuícii.

Na základe týchto modelov vyplýva životný plán, teda hlavná téma, pre ktorú sme sa narodili alebo ako dosiahnuť „citovú voľnosť“. V prípade Juditky ide o tento archetyp: Optimista nikdy neútočí na protivníkove city. Čo to znamená v praxi? Pôjde o rešpektovanie citov ako takých, ktoré v žiadnom prípade nemožno využiť na to, aby Juditka získala nejaké výhody, o ktoré by ju chcel niekto hoci aj obrať. Bude musieť používať iné spôsoby boja. Keďže si z modelu minulého života priniesla do vienka také vlastnosti, ako fantázia, tvorivosť, výrečnosť, činorodosť, tieto postačia na dosiahnutie akéhokoľvek tvorivého cieľa.

Aká je teda Juditkina povaha, aké sú jej talenty, prípadne vlastnosti:
Je to osobnosť cítiaca cez hudbu, stabilná, s vyvinutým sociálnym cítením. Je zdravo výrečná, so správnym priestorovým videním. Má v sebe veľa tvorivej invencie, je v nej zdravo vyvinutá intuícia, proti ktorej asi bojuje, čím sa dostáva do stresu. Bolo by dobré pracovať na úcte voči vlastným potrebám. Zdá sa, že Juditka je vysoko empatická duša, ktorá potom na svoje zaangažované city dopláca. Niekedy vidí i perspektívne záležitosti z toho pesimistickejšieho konca. Je veľmi aktívna, no v reálnom živote sa učí na vlastných chybách. Hoci je veľmi vnímavá, ťažko povedať, či natoľko “vnímavo” dokážu pristupovať priateľky, priatelia či kolegovia voči nej. Svoju prácu robí srdcom, dokonca sa v nej “spaľuje”. Hoci je otvorená, nebude veľa tých, čo by jej rozumeli…

Hoci Juditku poznáme ako vynikajúcu herečku, mňa oslovil jej spev, v rozbore výnimočné hudobné cítenie, a práve hudobná realizácia by jej mala pomáhať odstraňovať stres alebo prípadnú citovú nerovnováhu. Juditkin rok plynie od 27. apríla tohto roka do 26. apríla nasledujúceho roka. Asi vás zaráža, prečo apríl, keď sa narodila v januári, ale práve 27. apríla sa rozhodla jej „duša“ navštíviť túto planétu a získať nový pocit do svojej „vesmírnej skladačky“.

Rok od 27.4.2008 do 26.4.2009 varuje pred nevyrovnanosťou, ktorá by sa mohla prejaviť na rozhádzanom imunitnom systéme, či oslabenej nervovej sústave. Archetyp poskytuje riešenie: Aj tú najhoršiu voľbu môžeš zmeniť, ak budeš chcieť. To znamená, keby Juditka lepšie počúvala svoju intuíciu, zistila by, že niektorí „priatelia“ vedia o jej empatii, a preto ju veľmi radi využívajú, Treba však odolávať obavám, ktoré by vznikli na základe istej predstavivosti, kombinatorike toho, čo by mohlo byť a toho čo byť nemôže. Tento rok sa jej ukazuje ako pozitívny, to znamená, že všeličo bude môcť vyriešiť, posunúť k lepšej kvalite a k pozitívnejším cieľom. Napríklad, v rámci sebarealizácie bude viacero ponúk; bude si treba vedieť vybrať, ktorá je srdcu blízka, a ktorá iba o peniazoch. Prirodzene, hlas srdca by mal v každom prípade zvíťaziť.

Ak by som ju však mala varovať, tak pred nezodpovedným prístupom k svojmu zdraviu. Tu by sa chcel rozvíjať únavový syndróm, oslabený imunitný systém by zasa podporil rozvoj kožného ochorenia. Všetko ide cez tráviaci systém, ten sa ukazuje ako „chladný“, to znamená, tráviaca sústava vyžaduje ľahšiu stravu, veľa ovocia, zeleniny, menej lepku, mäsa a „lahodných“ syrov či kysnutých koláčov. Zároveň by som poukázala i na jej citovú zraniteľnosť, ktorá môže spôsobiť vnútorný smútok, istý druh uzatvorenia sa do seba a toto by opäť podkopalo zdravie či kondíciu. Ako proti smútku bojovať? U Juditky jednoznačne spevom, tvorivosťou a dôsledným počúvaním svojho vnútorného hlasu. Presne podľa archetypu Keď preváži akékoľvek zlo, s tvojou tvorivou silou má dobro nádej.

Judita Hansman, poznáme ju z dabingov, v Divadle Bolka Polívku v Brne účinkuje v predstavení „Reality Šou“, je členkou Prešporského divadla a v poslednom čase hrá Magdu Slávikovú v novom slovenskom seriáli Ordinácia v ružovej záhrade.